Cazul Iosif Țon – Străjerii


Acuzat fiindca doresc sfintenie – Iosif Ton

Această pagină are rolul de a aduna laolaltă arhiva cazului Iosif Țon –  Străjerii din postările apărute pe blogul Istorie Evanghelică. Pentru a facilita urmărirea subiectului, articolele sunt prezentate în ordinea cronologică  a postări lor pe blog, prezentare care urmărește totodată și cronologia evenimentului, adăugând după titlu și un scurt rezumat al articolului respectiv.

Pentru o mai bună vizualizare a subiectelor dezbătute în mediul evanghelic despre ceea ce generic numim cazul Iosif Țon, am considerat oportun să prezint și un istoric sintetizat si cronologic al acestui subiect în cadrul unei pagini separate denumită Cazul Iosif Țon- listă articole pe Istorie evanghelică. Pagina amintită doar indexează articolele fără a prezenta și rezumatul acestora.

 

Cazul Iosif Țon – Declarații from România Evanghelică by Alin Cristea

Grupaj de declarații în cazul Iosif Țon realizat de Alin Cristea pe România Evanghelică.

 

Cazul Iosif Țon – Cronologie from România Evanghelică by Alin Cristea

Cazul Iosif Țon – Cronologie, este o pagină realizată de Alin Cristea unde sunt prezentate cronologic principalele momente din ultimele 2 luni(noiembrie-decembrie 2010), cu precizări și scurte comentarii referitoare la cazul Iosif Țon.

 

Iosif Țon la Conferința de post și rugăciune de la Băile Felix 11.12.2010 -foto (Fotografii realizate de Alin Cristea)

Fotografii realizate de către Alin Cristea cu ocazia conferinței de post și rugăciune a străjerilor ce a avut loc în luna decembrie 2010 la Băile Felix.

 

Comunicatul Consiliului Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România în cazul Iosif Țon-Străjerii

Comunicatul UBCBR prin care i se retrage ordinarea lui Iosif Țon

În urma declarațiilor şi a comunicatelor fratelui Iosif Țon prin care recunoaște şi afirmă alăturarea sa la gruparea “Străjerilor”, alegând astfel să iasă din cadrul practicilor şi învățăturilor bisericilor baptiste din România, Consiliul Uniunii a decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui în bisericile baptiste din Uniunea Baptistă din România, până la o vreme de îndreptare şi pocăință. (…)

 

Raspunsul lui Iosif Ton la Comunicatul Uniunii Baptiste

Răspunsul lui Iosif Țon față de deciziile anunțate de Consiliul UBCBR

Cu respect fata de voi toti si cu multa dragoste izvorata din Domnul Isus si din Duhul Sfant, va trimit reactiile mele imediate la comunicatul dumneavoastra ca ati ”decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui  (Iosif Ton) in bisericile baptiste din Uniunea Baptista din Romania, pana la o vreme de indreptare si pocainta.” (…)

 

Ecoul comunicatului UBCBR refritor la ”retragerea ordinării pentru slujire” pastorului Iosif Țon (I)

Sunt prezentate primele reacții în mediul on-line față de comunicatul Uniunii Baptiste precum și sondajul lui Danuț Mănăstireanu.

 

Declarații și reacții față de decizia Consiliului Uniunii Baptiste de ”retragere a ordinării pentru slujire” pastorului Iosif Țon (II)

Ca urmare a comunicatului Uniunii Baptiste prin care se menționează poziția publică a acestei instituții față de cazul Iosif Țon – Străjerii și se iau următoarele decizii (1) „retragerea ordinării” pentru Iosif Ţon; (2) suspendare temporară din slujire pentru pastorii Ioan Peia şi Ilie Popa; (3) cerere de excludere pentru Nelu Demeter” (vaisamar.wordpress.com), au apărut o serie de reacții în mediul on-line. Unele pro, altele contra deciziei Consiliului UBCBR. Am publicat prima parte a reacțiilor aici, iar în cadrul acestui post voi prezenta reacțiile care au apărut între timp sau de care am luat eu cunoștință după realizarea grupajului anterior de declarații și reacții.

 

Comunicatul Uniunii Baptiste și reacțiile mediului evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (III)

După apariția comunicatului Uniunii Baptiste prin care se menționează poziția publică a acestei instituții față de cazul Iosif Țon – Străjerii , au apărut o serie de reacții în mediul on-line. Unele pro, altele contra deciziei Consiliului UBCBR.  Din câte am observat discuțiile se centrează pe cazul Iosif Țon cu atât mai mult cu cât acesta a și dat un răspuns la comunicatul Uniunii Baptiste pe care l-am publicat și eu aici.  Postul de față reprezintă partea a III a grupajului de declarații și reacții apărute în mediul on-line, în principal pe platforma wordpress, față de  Comunicatul  Consiliului Uniunii Baptiste și deciziile luate de acest for în cazul Iosif Țon&Co. În plus față de cele publicate voi prezenta și câteva opinii mai vechi despre cazul Iosif Țon Străjerii.

 

Declarații și reacții în mediului evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (IV)

Declarații și reacții față de retragerea ordinării lui Iosif Țon precum și față de declarațiile pastorului Daniel Chiu.

 

Declarații și reacții în mediului evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (V)

Revista ”blogurilor evanghelice” despre cazul Iosif Țon a ajuns la numărul V cu o diversificare a problemelor abordate de către evanghelicii români. Datorită faptului că acest subiect a suscitat  pe alocuri dezbateri aprinse ducând la ”îmbolnăvirea” unora dintre cititorii sau scriitori, rămâne să găsim remediul potrivit.  Fiindcă mâine este o zi deosebită și vom dori să mergem la biserică, trebuie să ne  însănătoșim, să ne întărim credința.  Urmând sugestia  pastorului  Petru Lascău cred că cea mai bună soluție este administrarea unui tratament corect și eficient că să ne vindecăm de durerile de inimă provocate de postările lui Marius Cruceru. Personal cred că cred că  durerile au fost mai mult de cap decât de inimă provocate nu atât de postările lui Marius în sine cât de relaționarea noastră cu cazul Iosif Țon. Din acest motiv propun să facem pași spre lumină și în lumină.

 

Cazul Iosif Țon în dezbaterile evanghelicilor români

Iosif Țon este o personalitate a baptiștilor români și totodată o persoană controversată despre care încă se pot scrie multe pagini. Ceea ce l-a readus în atenția mediului evanghelic românesc este controversata sa asociere cu mișcarea străjerilor și retragerea ordinării de către Consiliul Uniunii Baptiste. Acestea sunt motivele pentru care subiectul Iosif Țon a explodat în blogosfera evanghelică, apărând cel puțin o referire la persoana sa pe majoritatea blogurilor importante de pe platforma wordpress. Pentru o informare curentă a  cititorilor blogului Istorie Evanghelică asupra acestui subiect am început să realizez un fel de  ”revistă a blogurilor evanghelice”  despre cazul Iosif Țon-Străjerii-Uniunea Baptistă. Deși termenul de revistă a blogurilor derivat din revista presei nu este poate cel mai potrivit, cititorii vor înțelege prin această asociere de cuvinte ceea ce am dorit să transmit.

 

Ce este cesaționismul?

Datorită utilizării tot mai frecvente a termenului cesaționist în mediul evanghelic on-line am considerat util prezentarea unei definiții a acestui termen.

Cesaționismul este teoria că darurile miraculoase ale Duhului Sfânt, adică profeția, darul minunilor, darul vindecării și cel al limbilor, au încetat de la data când s-a terminat scrierea Noului Testament. Cuvântul ”cesaționism” vine din limba engleză, unde to cessate înseamnă ”a înceta”.

Iosif Țon, De ce nu sunt cesaționist?

 

Iosif Țon ”Foștilor mei studenți și tineri teologi ”

În cadrul acestei postări sunt adunate articolele lui Iosif Țon de pe site-ul Mișcării Străjerilor prin intermediul cărora acesta își exprimă punctul de vedere despre cesaționism, argumentând totodată,  direct sau indirect și decizia de afiliere la  mișcarea menționată.

 

Declarații și reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon-Străjerii (VI)

Revista ”blogurilor evanghelice” despre cazul Iosif Țon a ajuns la numărul VI unde sunt prezente și câteva postări mai vechi legate de subiectul în discuție.  Dezbaterea în acest caz s-a axat printre altele și pe problema cesaționistă.

 

Declarații și reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon- Srtrăjerii (VII)

În cadrul acestei sinteze veți regăsi puncte de vedere interesante exprimate de către Caius ben Obeada, Alin Cristea și Vasilică Croitor

 

Declaratii si reactii în mediul evanghelic fată de cazul Iosif Țon – Străjerii (VIII) AGA(1)

Tocmai când lucrurile păreau că s-au mai liniștit în ceea ce-l privește pe Iosif Țon, decizia Adunării Generale a Acționarilor (AGA) a RVE (Radio Vocea Evangheliei) a dinamitat din nou blogosfera evanghelică.  Pentru o mai bună gestionare și înțelegere a reacțiilor față de decizia AGA a RVE am decis să împart acest subiect în mai multe postări. În cadrul acestei postări veți găsi puncte de vedere exprimate în scris de către Alin Cristea, Dănuț Mănăstireanu, Dyo Bodiu, Emanuel Conțac,Vasilică Croitor.

 

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (IX) AGA(2)

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon- Srtrăjerii (IX) prezintă partea a doua a reacțiilor din mediul evanghelic românesc care au legătură cu decizia Adunării Generale a RVE de interzicere a lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei. Conform informațiilor oferite de Vasilică Croitor citat de către Alin Cristea în cadrul cronologiei realizată pe România Evanghelică, decizia de interzicerea a lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei a fost luată pe data de 7 decembrie 2010.

 

Cazul Iosif Țon are o pagină de cronologie

Alin Cristea a realizat pe blogul România Evanghelică o nouă pagină  denumită Cazul Iosif Țon – Cronologie.  În cadrul paginii menționate, Alin Cristea prezintă cronologic principalele momente din ultimele 2 luni(noiembrie-decembrie 2010), cu precizări și scurte comentarii referitoare la cazul Iosif Țon.

 

Societatea Misionară Română l-a eliberat pe Iosif Țon de toate responsabilitățile

Iosif Ţon a fost “eliberat de orice responsabilitate” de la Societatea Misionară Română începând cu 1 ianuarie 2011

 

Iosif Ţon nu a fost dat afară de la Societatea Misionară Română

În urma apariției în mediul online a comunicatului SMR (Societății Misionare Române) despre  ,,eliberarea lui Iosif Țon  de toate responsabilitățile”, aproape toți cei care am comentat știrea, am văzut-o ca pe o nedreptate, ca un act de răzbunare față de Iosif Țon. Un punct de vedere diferit care trebuie confirmat și din alte surse este adus de către Gamaliel.

 

Cazul Iosif Ton – Societatea Misionara Romana

Apariția în mediul on-line a comunicatului Societății Misionare Române care menționează faptul că Iosif Țon a fost eliberat de orice responsabilitate în cadrul acestei instituții începând cu 1 ianuarie 2010 a generat vii dezbateri în blogosfera evanghelică. Comunicatul a fost comentat de către majoritatea ca o decizie nefavorabilă lui Iosif Țon până când Gamaliel  și alți comentatori au venit cu un punct de vedere nou asupra acestei problematici. Se cuvine remarcat aici și scepticismul lui Dănuț Mănăstireanu care scria următoarele pe blogul Guarding the Gospel, sursa comunicatului  în mediul on-line:

”Domnilor,
Sunteti absolut siguri ca titlul articolului dvs. reprezinta realitatea.
Inteleg atit diplomatia ‘evanghelica’ ce nu rosteste adevarul adevarat, ci comunica in eufemisme, care oculteaza realitatea pentru cei neavizati, cit si suspiciunea ‘crestineasca’ ce ne domina in aceste zile din urma, dar domnul Livius Percy traieste si poate fi contactat.
Deontologia jurnalistica elementara (si cu atit mai mult etica crestina) impune verificarea ‘intuitiilor’ sau a suspiciunilor noastre, inainte de a da drumul unor stiri senzationale. Asta daca nu suntem intr-o fuga nebuneasca dupa rating.
Daca citesc textul oficial , cum zic englezii, la ‘face value’ (…) eu vad apreciere si eliberarea pentru o alta lucrare, diferita de cea a SMR.
Desigur, se poate sa aveti dreptate, si acesta sa fie un mod elegant de a i se ‘ da papucii’. Dar nu este corect sa afirmati asta decit dupa ce ati facut verificarile de rigoare.
Astept vesti.”

Și veștile nu au întârziat să apară numai că trebuiesc și ele la rândul lor confirmate.

Comitetul local radio Suceava catre AGA Vocea Evangheliei

Către comitetul AGA al RVE,

Iubiti frați,

Vă facem cunoscut că în sedința care a avut loc în data de 29 Decembrie 2010, Comitetul local radio al RVE Suceava, a discutat hotărârea AGA privind interzicerea difuzării mesajelor fratelui Iosif Țon în cadrul programelor Vocii Evangheliei. (…)

 

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (X) (31.12.2010)

După cum se exprima Emy Răduț, Iosif Țon a devenit istorie la propriu nu la figurat.  Astfel după ce el a făcut istorie a venit rândul său să intre în istorie. Mai rămâne să-i construim și o statuie dar încă nu am găsit locația ideală.  Revenind la dezbaterile contemporane observ faptul că informațiile despre Iosif Țon continuă să suscite interesul evanghelicilor români și la acest sfârșit de an 2010 și cu siguranță o va mai face o perioadă și de acum în colo. Deși el nu s-a mai exprimat public în ultimul timp observ că simpatia față de el este în creștere. Pentru o informare corectă a cititorilor  menționez și în cadrul acestei post existența unor sinteze în mediul on-line despre cazul Iosif Țon -Străjerii, sinteze realizate din dorința unei mai bune informări asupra acestei dezbateri și a substanței sale precum și cu scopul de a realiza un istoric al acestor dezbateri din mediul evanghelic. În ordinea aparițieie aceste sinteze sunt:

1. Cazul Iosif Țon – Declarații on România Evanghelică by Alin Cristea

2. Cazul Iosif Țon – Cronologie on România Evanghelică by Alin Cristea

3. Cazul Iosif Țon. Arhivă.  Pagină pe blogul Istorie evanghelică on Istorie Evanghelică by Marius Silveșan

În final aș dori să menționez faptul că în cadrul acestei postări sunt abordate  mai mult probleme de ordin teologic deși dezbaterile asupra cazului Iosif Țon au avut în vedere și alte aspecte.  Deși poate părea o separare arbitrară am considerat  că este mai bine ca cel de-al doilea subiect al zilei de 30 decembrie 201o legat de poziția Comitetului local radio Suceava catre AGA Vocea Evangheliei să facă obiectul unei postări separate. Un alt subiect, denumit Cazul Iosif Ton – Societatea Misionară Română, a făcut la rândul său obiectul unei postări separate atât datorită numărului relativ mare de reacții din mediul evanghelic cât și datorită evoluției subiectului. Atunci când m-am referit la evoluția subiectului am avut în vedere  comentariile lui Dănuț Mănăstireanu pe blogul Guarding the Gospel, dar și ale lui Gamaliel și altor  cititori care au comentat la postarea lui Vasilică Croitor, comentarii care, dacă se confirmă, putem considera  cazul Iosif Țon -SMR unul de dezinformare.

 

Iosif Țon dă socoteală despre ceea ce crede și gândește (31 dec. 2010)

Postez aici răspunsul lui Iosif Țon scris sub forma unui eseu așa cum a apărut el pe blogul lui Daniel Brânzei cu puțin timp în urmă. Eseul în format pdf poate fi descărcat apăsând aici.

Evanghelia Domnului Isus

Iubiți frați și prieteni,

În ultimele două luni s-a pornit o furtună neașteptat de puternică în jurul teologiei mele. Constat cu durere că pentru mulți această furtună este devastatoare. Unii mă consideră și mă prezintă ca pe un căzut de la credință. Alții mă declară eretic. Mulți dintre cei care s-au hrănit ani de zile cu predicile, cu cursurile și cu cărțile mele nu mai știu ce să creadă: Să le arunce la coș? Și ce să facă cu atâtea învățături prin care și-au format credința și gândirea? Unii chiar și-au exprimat teama că vor cădea de la credință.

Sunt obligat față de toți cei ce mă iubesc, sau nu mă iubesc dar sunt interesați de ce se întâmplă cu gândirea mea să dau socoteală de ce cred și de ce gândesc și, deasemenea, să le spun la toți ce planuri am de viitor în urma atâtor acțiuni care s-au făcut împotriva mea. (….)

 

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XI) AGA RVE(3) (31.12.2010)

Sunt prezentate în acest post poziții ale evanghelicilor români față de decizia AGA a RVE precum și față de poziționarea diferită a RVE Suceava. Interesant de văzut și punctul de vedere al lui Iosif Țon exprimat în cadrul eseului Evanghelia Domnului Isus

 

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII) (02.01.2011)

Principala temă dezbătută de cei ale căror articole se regăsesc în cadrul acestei sinteze este cea referitoare la decizia AGA RVE privitoare la Iosif Țon

 

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XIII) (04.01.2011)

Începutul de an este dominat în ,,agora evanghelică” de cazul Iosif Țon -Străjerii. Discuțiile se concentrează în jurul scrisorii pastorului Adrian-Mihai Mateaş care a primit un răspuns prin intermediul a două articole scrise de Emanuel Conțac dar și prin Scrisoarea lui Gavrilă de Petru Lascău. Așa cum am menționat, Emanuel Conțac răspunde prin intermediul a două posturi (articole) scrisorii pastorului Adrian-Mihai Mateaş deoarece acesta a  ”făcut în mod generos  referire la mișcarea penticostală”. Marius Cruceru răspunde la rândul său articolelor lui Emanuel Conțac, prin intermediul unui post în care susține ideea că, cazul Iosif Țon – Străjerii este unul periferic. Cu toate acestea pastorul Iosif Țon, a predicat în două biserici penticostale din SUA și se află în continuare în topul preferințelor cititorilor, sau a unei părți din cititorii blogosferei evanghelice după cum o dovedește și rezultatele sondajului Omul anului 2010 la evanghelicii din România publicat la sfârșitul acestei sinteze. Alături de sondajul propus de Alin Cristea la finalul acestei postări se regăsesc și rezultatele parțiale a  unui sondaj de opinie este propus de Vasilică Croitor având ca subiect decizia AGA RVE de interzicere alui Iosif Țon la postul Radio Vocea Evangheliei.

 

Predica pastorului Iosif Ton din seara de Revelion via Perspective creștine (video) (03.01.2011)

Pastorul Iosif Ton a predicat in seara de Revelion la Biserica Penticostala din Kenmore, WA. Pentru  a urmării înregistrarea video a predicii pastorului Iosif  Țon  apasă pe imaginea de mai jos.

Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XIV) Scrisorele

(05.01.2011)

Agora evanghelică este un termen care vrea să desemneze ceea ce generic denumim cu termenul de blogosfera evanghelică. Un spațiu de discuții și dezbateri precum sunt cele referitoare la cazul Iosif Țon, ajuns acum la numărul XIV pe blogul Istorie evanghelică, plus câteva ,,studii de caz” cum ar fi Cazul Iosif Țon în dezbaterile evanghelicilor români,  Iosif Țon-AGA RVE 1,2,3, sau Iosif Țon- Societatea Misionară Română. Dezbaterile care se poartă în agora evanghelică au ca și subiect central problema cesaționistă, precum și relațiile baptiști-penticostali. Dincolo de poziția față de cazul Iosif Țon, scrisoarea  pastorului Adrian-Mihai Mateaş aduce în discuție și aspecte doctrinare și de relaționare baptiști -penticostali, fapt care a generat o serie de răspunsuri dintre care amintesc cele două articole ale lui Emanuel Conțac, precum și  Scrisoarea lui Gavrilă de Petru Lascău. Așa cum am menționat și în sinteza anterioară (Nr.XIII), Emanuel Conțac răspunde prin intermediul a două posturi (articole) scrisorii pastorului Adrian-Mihai Mateaş deoarece acesta a  ”făcut în mod generos  referire la mișcarea penticostală”. Marius Cruceru răspunde la rândul său articolelor lui Emanuel Conțac prin intermediul unui post în care susține ideea că, cazul Iosif Țon – Străjerii este unul periferic. Cu toate divergențele și punctele de vedere pro și contra lui Iosif Țon, se poate observa faptul că popularitatea acestuia nu a fost afectată de deciziile luate la sfârșitul anului 2010. O analiză a dezbaterilor din ultima vreme din agora evanghelică este realizată de către Dyo prin intermediul articolului În săbii să ne luptăm sau în scrisorele să ne denigrăm?. Poate datorită faptului că dezbaterile se îndreptau într-o direcție greșită, Marius Cruceru a decis să-și prezinte scuze publice pentru găzduirea scrisorii pastorului Adrian-Mihai Mateaş.

 

Mesajele de răspuns ale lui Iosif Țon

1. Iosif Țon dă socoteală despre ceea ce crede și gândește (31 dec. 2010)

2. Iosif Ton – Marginalizarea lui Isus din Nazaret si a invataturii Lui (04.01.2011)

3. Iosif Ton – 03. Martin Luther (1483-1546) (05.01.2011)

4. Iosif Ton – 04. Sa gandim cum gandea Fiul lui Dumnezeu

5. Iosif Ton – 05. Cum S-a descris Dumnezeu pe Sine Insusi

6. Iosif Ton – 06. Cartea Geneza si bunatatea lui Dumnezeu

7. Iosif Țon – 07. O bunatate ca bunatatea lui Dumnezeu

8. Iosif Ton – 08. David si bunatatea lui Dumnezeu. Confruntarea dintre rautate si bunatate

9. Iosif Ton – 09. Osea si bunatatea lui Dumnezeu

10. Iosif Ton – 10. Concluzii despre bunatatea lui Dumnezeu in Vechiul Testament

11. Iosif Ton – 11. Domnul Isus – Invatatorul

12. Iosif Ton – 12. Subiectul central: in Scoala lui Isus

13. Iosif Ton – 13. Imparatia lui Dumnezeu a venit

14. Iosif Ton – 14. Doua imparatii in conflict

15. Iosif Ton – 15. Constitutia Imparatiei (1)

16. Iosif Ton – 16. Constitutia Imparatiei (2)

17. Iosif Ton – 17. Prioritatea poruncilor Domnului Isus

18. Iosif Ton – 18. La ce ne cheama Domnul Isus

19. Iosif Ton – 19. Scopurile mortii Domnului Isus

20. Iosif Ton – 20. Cum sa facem ucenici

21. Iosif Ton – 21. Robia pacatului

22. Iosif Ton – 22. Domnul Isus – Eliberatorul

23. Iosif Ton – 23. La inceputul lumii

24. Iosif Ton – 24. Programul Fiului lui Dumnezeu

25. Iosif Ton – 25. Vindecare si eliberare

Iosif Țon dă socoteală despre ceea ce crede și gândește (31 dec. 2010)

Postez aici răspunsul lui Iosif Țon scris sub forma unui eseu așa cum a apărut el pe blogul lui Daniel Brânzei cu puțin timp în urmă. Eseul în format pdf poate fi descărcat apăsând aici.

Iosif Ton – 02  Marginalizarea lui Isus din Nazaret si a invataturii Lui (04.01.2011)

Marginalizarea lui Isus din Nazaret si a invataturii Lui este cel de-al doilea mesaj dintr-o serie care a ajuns pană la momentul actual la 3 prin intermediul cărora Iosif Țon oferă precizări asupra teologiei sale. Primul mesaj l-am publicat sub titlul Iosif Țon dă socoteală despre ceea ce crede și gândește (31 dec. 2010)

Iosif Ton – 03. Martin Luther (1483-1546) (05.01.2011)

Martin Luther reprezintă cel de-al treilea mesaj din seria de răspunsuri ale lui Iosif Ton in ceea ce generic numim în agora evanghelica cazul Iosif Țon – Străjerii.

Martin Luther era un călugăr augustinian care se lupta cu îndârjire împotriva păcatului din sine. El se spovedea zilnic și își aplica cu strictețe pedepsele (la catolici ”penitențele”, la ortodocși ”canoanele”) pe care i le dădea duhovnicul lui. Universitatea catolică din Wittemberg i-a cerut lui Luther să predea un curs despre epistola către Romani. Studiind capitolul trei din Romani, Luther a înțeles că Dumnezeu L-a încărcat pe Fiul Său cu toate păcatele noastre și L-a pedepsit pe El pentru toate. Luther și-a pus imediat întrebarea: ”De ce să mă mai pedepsesc și eu pentru păcatele mele, când Isus Cristos a fost pedepsit pentru ele?”

61 thoughts on “Cazul Iosif Țon – Străjerii

  1. Miscarea carismatica e religia viitorului prin care se va instaura noua ordine mondiala cu o singura religie. Aceasta miscare e vicleana. Ea spune > ramai unde esti numa vorbeste in limbi., ca apoi sa iti vorbeasca sinele tau si apoi diavolul.

  2. Pingback: Cazul Iosif Ton – arhivă (1) « Istorie Evanghelica

  3. Pingback: Pagina Cazul Iosif Țon – listă articole pe Istorie evanghelică « Istorie Evanghelica

  4. Nu sunt interesat în mod direct de „cazul Iosif Țon” și Străjeri. Sunt interesat în lucrarea Duhului Sfânt în noi și între noi astăzi (tangențial, mișcarea charismatică), și în binele trupului lui Hristos, care suntem noi, toți cei ce credem. În acest sens, am postat și postez o serie de articole despre lucrarea Duhului Sfânt în contextul conceptului trinitar despre Dumnezeu, specific doar creștinismului. În această serie fac și referințe la Iosif Țon și Străjeri, doar din punct de vedere teologic și a manifestării lucrărilor Duhului în biserică. Postările sunt la http://www.communio.org, poate vor folosi cuiva, dacă este interesat în primul rând în aspectul doctrinar al discuției.

  5. Pingback: Colocviul de la Providenta si asocierea lui Iosif Ton cu Miscarea Strajerilor « Istorie Evanghelica

  6. Pingback: Iosif Ton – 28. Cu Domnul Isus in Sfanta Sfintelor (2) « Istorie Evanghelica

  7. Pingback: Iosif Ton – 30. Teodorescu Ionel « Istorie Evanghelica

  8. Pingback: Iosif Ton – 31. Stadiile uceniciei (1) « Istorie Evanghelica

  9. Pingback: Iosif Ton – 32. Stadiile uceniciei (2) « Istorie Evanghelica

  10. Pingback: Iosif Ton – 34. Ioan in scoala Domnului Isus « Istorie Evanghelica

  11. Pingback: Iosif Ton – 35. Iacov – primul apostol martir « Istorie Evanghelica

  12. Pingback: Iosif Ton – 36. O vedere de ansamblu a invataturii Domnului Isus « Istorie Evanghelica

  13. Pingback: Iosif Ton – 37. Apostolul Pavel « Istorie Evanghelica

  14. Pingback: Iosif Ton – 40. Viata “in Cristos” « Istorie Evanghelica

  15. Pingback: Iosif Ton – 41. Puterea Duhului vietii in Cristos « Istorie Evanghelica

  16. Pingback: Iosif Ton – 42. Pavel si scopul creatiei « Istorie Evanghelica

  17. Pingback: Iosif Ton – 43. Ce este ”Evanghelia”? « Istorie Evanghelica

  18. Pingback: Iosif Ton – 44. Credinta si ascultare « Istorie Evanghelica

  19. Pingback: Iosif Ton – 45. Destinul nostru ceresc « Istorie Evanghelica

  20. Pingback: Iosif Ton – 46. Stapanire si responsabilitate (1) « Istorie Evanghelica

  21. Pingback: Iosif Ton – 47. Invatatura Domnului Isus despre cer « Istorie Evanghelica

  22. Pingback: Iosif Ton – 48. Sa-L cunoastem pe Dumnezeu ca Tata « Istorie Evanghelica

  23. Pingback: Top Posts – 19 aprilie 2011 « Istorie Evanghelica

  24. Pingback: Top Posts – 21 aprilie 2011 « Istorie Evanghelica

  25. Pingback: Top Posts – 25 aprilie 2011 « Istorie Evanghelica

  26. Pingback: Top Posts – 18-25 aprilie 2011 « Istorie Evanghelica

  27. Pingback: Top Posts – 28 aprilie 2011 « Istorie Evanghelica

  28. Pingback: Top Posts 26 aprilie – 1 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  29. Pingback: Top Post – 6 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  30. Pingback: Top Posts 9 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  31. Fostul lagar comunist a implementat FRICA pentru a tine sub control, pe viitor, intregul popor. In timpul stagiului militar obligatoriu i-au facut pe toti barbatii colaboratori ai securitatii cu nume conspirativ. Cu multa suferinta au platit cei putini care s-au impotrivit.Tragic este faptul ca cei mai multi au aderat din elan liber consfintit.
    Sarcina aceasta era a ofiterului de contra-informatii. Daca nu reusea 100% si-i scapa cate un soldat era pedepsit prin mutarea intr-o unitate militara aflata undeva prin fundul Baraganului. Asa ca dadea dovada de mult sarg in ai determina pe toti soldatii sa devina turnatori. Acesta chema la el, la discutii, pe fiecare soldat in parte. La inceput ii vorbea frumos:” Tara are nevoie de copii de muncitori( sau intelectuali dupa caz )…astfel ca ne-am gandit la tine in mod special!” Marea majoritate au semnat din convingere imediat. Fiecare credea ca el este “CEL ALES”, un fel de Jeames Bond actual.
    Pe cei care inca stateau pe ganduri ii stimula cu:”Nu e nici o problama! Dar gandeste-te ca o sa ai parte de o armata in care o sa-ti rogi moartea!” Frica ii inmuia si pe ei. Barbatii Romaniei! Foarte rar ramanea cate unul care se impotrivea. Acesta avea, pe urma, parte de un tratament ingrozitor din partea colegilor murdariti in constiinta lor, a fruntasilor, caporalilor si a sergentilor.
    Ajungea la disperare si ori se impusca in post, ori isi pusca calai, ori murea din batai. In cel mai fericit caz ajungea, batut in ultimul hal, la spital de unde pleca acasa handicapat pentru tot restul vietii. Tratamentul terorist si criminal la care era supus, din ordinul ofiterului de contra-informatii, ajungea sa fie indeplinit cu mult elan si abnegatie de catre colegii de armata. Astazi acesti mini criminali umplu tara. Aceasta modalitate a continuat si dupa Revolutia din 1989 pana la data de 01.01.2007 cand s-a desfiintat stagiul militar obligatoriu.
    La terminarea armatei li se inmana, tot parsonal si fara martori, un plic nelipit in care se afla adeziunea lor cu numele conspirativ. Aveau misiunea de al preda, necitit, ofiterului de legatura din municipiul resedinta de judet al fiecaruia, cu precizarea:”Vezi sa nu ne dezamagesti, ca de vei povesti cuiva si te deconspiri Curtea Martiala te mananca!”
    Toti barbatii din fostele tari comuniste care au terminat cu bine stagiul militar obligatoriu sunt persoane cu nume conspirativ, de care astazi le este rusine, fiind controlabili si manevrabili de fosta-actuala Securitate.
    La sfarsitul anilor ’80 la Seminariile de pastori sau popi nu au mai fost admisi decat barbatii care au satisfacut stagiul militar. De ce au recurs comunistii la aceasta metoda? Pentru ca numai in acel mediu inchis ii puteau racola pe toti barbatii tarii. Inclusiv domnii viitori pastori. Iar a invins satana putand avea controlul asupra bisericilor inclusiv BAPTISTE.
    Pe vremea lui Ceausescu se spunea ca:”Cine nu a facut armata nu-i barbat!” Pe un asstfel de individ toti il priveau cu dispret. Adevarat e faptul ca o data veniti acasa din armata pareau mai seriosi, mai ganditori si nu mai vorbeau vrute si nevrute. Acest fapt se datora doar FRICII ca nu cumva sa se scape cu vreo vorba si sa fie la randul lor turnati, sau la vreo discutie sa se scape ca-i turnator si ca atunci cand ar fi trebuit sa-si arate barbatia si taria de caracter au fost slabi, lasi si fricosi.
    Dupa Revolutia din ’89 multi au dorit sa devina revolutionari reformatori seriosi. Acestia primeau cate un telefon de la ofiterul de legatura care-i admonesta cam in felul urmator:” Ce-i ma? Ha? Nu care cumva vrei sa afle sotia ta, copii tai, fratii, parintii, socrii, vecinii sau chiar colegii de munca cine esti cu adevarat? Sa vezi atunci ce rusine o sa-ti fie de toti. De noi nu vei scapa niciodata ca ti-e rusine sa marturisesti adevarul cu privire la adevarata ta fata!
    Asa ca fii tu baiat cuminte si stai in banca ta! Ne-am inteles!..Da?” TOTI acestia sunt printre noi. Poporul roman. Frati, tati, PASTORI, POPI..niste tradatori lasi.
    N-ar da innapoi cu piciorul intr-o tepusa, marturisindu-si pacatul si sa fie astfel eliberati de povara pacatului.
    Interesant este faptul ca se cred si azi Unici si totusi cu frica de ceilalti. Dar toti ceilalti sunt la randul lor tot niste lepadaturi asemenea lor. Absolut toti! Printre putinele exceptii pe care le-am aratat mai fac parte cei care au fost scutiti de militarie. Priviti-va in ochi dragii vostri soti, tati, preoti,etc.

    • Asa-i 99% din pastori sunt comunisti. Toti care au avut o functie si un loc bun de munca au fost comunisti.l… turnatoare a securitati comuniste. .. si din toti cei plecati in diaspora pe timpul ceausist tot comunisti erau.

      • Îmi permit să nu fiu de acord cu punctul dumneavoastră de vedere. Am și scris un articol pe site în care am scris ca nu toți au colaborat si nu toti s-au compromis în relația cu Securitatea. Nu toți cei care au avut o funcție în timpul perioadei comuniste au aderat in totalitate si la ideologia comunistă. În ceea ce-i privește pe cei plecați din țară în perioada respectivă nu văd ce importanță are dacă erau sau nu comuniști. Problema în opinia mea se pune în ce măsură au fost pătrunși de mesajul creștin și ce atitudine au avut față de regimului comunist și persecuțiile religioase.

  32. Pingback: Top Posts 20 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  33. Pingback: Top Posts 23 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  34. Pingback: Top Posts 24 mai 2011 « Istorie Evanghelica

  35. Pingback: Top Posts 4 iunie 2011 « Istorie Evanghelica

  36. Pingback: Top Posts « Istorie Evanghelica

  37. Pingback: Top Posts – 15 iunie 2011 « Istorie Evanghelica

  38. Pingback: To Posts – 26 august 2011 « Istorie Evanghelica

  39. Pingback: Top Posts & Pages 26 septembrie – 2 octombrie 2011 « Istorie Evanghelica

  40. Pingback: Top Posts – 27 decembrie 2011 « Istorie Evanghelica

  41. Pingback: Ortodoxia limitelor, limitele ortodoxiei și rolul crezului la baptiști (1) « Chibzuieli

  42. Pingback: Suffering for Christ – it happens again for Iosif (Joseph) Ton « Nelu’s blog

  43. VEGHEATI CA ISTORIA SA NE SE MAI REPETE SI PRIGOANA IODEO-COMUNISTO-MASONICA SA NU REVINA PREA REPEDE..

    VEGHEAZA : STRAjere; mai este mult din noapte…

    CE REPEDE AM UITAT SI DENIGRAM PE CEI CARE AU STAT STILP SI NOR DE FOC IN ANII PRIGOANEI COMUNISTE: ASA VORBESTE DOMNUL….

    DAR ESTE EXPLICABIL: DOMNUL IISUS A FOST RASTINGIT PE UN MONUMENT DERIVAT DIN STEAUA LUI DAVID…….CEI CARE AU STRIGAT ATUNCI MOARTE,DUC ASTAZI CAMPANIA DE DENIGRARE A CRESTINILOR ROMANI SI DEZINTEGRARII ROMANIEI..

    IISUS A MURIT CA EU SI TU SA FIM LIBERI SI SA AVEM IMPACAREA CU TATAL….
    NOI SUNTEM DIN ISRAEL…NOI NU NE INCHINAM,,,,,SUNTEM STAJERI…..
    NU QADORMI STRAJERE! DUSMNANII VIN PE FURIS, IN ZORII DIMINETII….

  44. Pingback: Cele mai recente trei cărți ale lui Iosif Țon pot fi descărcate în format pdf « Istorie Evanghelica

  45. Pingback: Istorie Evanghelică – 250.000 accesări « Istorie Evanghelica

  46. Pingback: Top Post &Pages ianuarie 2012-decembrie 2012 « Istorie Evanghelica

  47. Pingback: Istorie Evanghelică – 1 ianuarie 2013 « Romania Evanghelica

  48. Pingback: Istorie Evanghelica – 300.000 « Istorie Evanghelica

  49. Pingback: Top Posts&Pages 03-10 februarie 2013 « Istorie Evanghelica

  50. observ cu multa tristete ce puteti face si scrie voi toti cei mai de sus impreuna cu ai vostri conducatori > voi ati putea fi vreodata saarea pamantului sau lumina lumii ?! EXCLUS > cu multi dintre voi(in primul rand conducatorii vostrii) se implinesc cuvintele din Romani 1,21-23 > aveti tot timpul sa mai cugetati

  51. Pingback: Istorie Evanghelică – 400.000 accesări | Istorie Evanghelica

  52. Prea multa nergie consumata pentru Iosif Ton.Sa luam ce-i bun,ce-a fost bun la el.
    Am pe telefon predici,studii de ale luisi le ascult cu palcere pentru ca sunt din Biblie.
    A luat-o pe aratura cu Chris, nu ne ramane decat sa ne rugam pentru el.Iuda e numit de Domnul Isus”preietene”,si cand ma gandesc ca afost ucenicul ales de El!
    Fiti binecuvantati!
    Iar acest domn la cravata si camasa alba,cred ca postarea ar trebui facuta mai cu atentie,Efectiv irita acest mod de afisare arogant

  53. Pingback: Istorie Evanghelica – 450.000 | Istorie Evanghelica

  54. •Dar Eu vă spun vouă care Mă ascultaţi: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, faceţi bine celor ce vă urăsc, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, rugaţi-vă pentru cei ce se poartă rău cu voi. (Luca 6:27-28)

    Când luăm în considerare rugăciunea lui Ștefan, „Doamne, nu le ţine în seamă păcatul acesta!” (Fapte 7:60), am putea fi în continuare convinși că trebuie să ne rugăm pentru bunăstarea învățătorilor mincinoși, mai ales atunci când observăm că Saul (un fariseu, un învățător fals, Filipeni 3:5) a fost unul dintre cei prezenți la moartea lui Ștefan (Fapte 7:58 ; 8:1). De asemenea, 1 Timotei 2:1 ar părea a elimina orice îndoială că trebuie să ne rugăm ca Dumnezeu să poată acorda pocăință acestor lupi.
    •Vă îndemn, dar, înainte de toate, să faceţi rugăciuni, cereri, mijlociri, mulţumiri pentru toţi oamenii,

    Dacă ar fi fost citate în Scripturi numai aceste versete de mai sus, ar putea fi ușor de a convinge simplu că trebuie să ne rugăm întotdeauna pentru oameni, chiar și pentru învățătorii falși. Dar, cele de mai sus nu este “tot planul lui Dumnezeu” (Fapte 20:27) în acest subiect. Contextul de la Matei 5:43-44 și Luca 6:27-28 este o infracțiune cu caracter personal (Matei 5:38-42; Luca 6:29-31). Învățătura falsă merge dincolo de orice fel de rău care ar putea afecta persoana cuiva. Învățătură falsă este o ofensă directă împotriva lui Dumnezeu. Este o infracțiune directă și o problemă condamnabilă îngrozitoare împotriva poporului Său. Învățătură falsă este o lovitură împotriva Adevărului. Este o lovitură împotriva lui Hristos (Ioan 14:6).

    Eclesiastul Capitolul 3 exemplifică că există un “timp pentru fiecare lucru de sub cer”, chiar ” îmbrăţişarea îşi are vremea ei, şi depărtarea de îmbrăţişări îşi are vremea ei,” și “iubitul îşi are vremea lui, şi urâtul îşi are vremea lui;” (Eclesiastul 3:5,8). Trebuie să ne rugăm într-adevăr “pentru toți oamenii” (1 Timotei 2:1). Dar, există, de asemenea, un timp când nu trebuie să ne rugăm pentru cineva.
    Dacă vede cineva pe fratele său săvârşind un păcat care nu duce la moarte, să se roage; şi Dumnezeu îi va da viaţa, pentru cei ce n-au săvârşit un păcat care duce la moarte. Este un păcat care duce la moarte; nu-i zic să se roage pentru păcatul acela. (1 Ioan 5:16)

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s