Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII)


Orice Iosif Ţon are pace! from Beni Cruceru by beniamincruceru

Dacă Iosif Ţon are pace, nu ştiu. Dacă liderii noştri au pace, iar nu ştiu. Tot ce ştiu este că orice oaie adăugată la turma lui Hristos are pace. Asta înseamnă de fapt în ebraică Iosif Ţon:צֹאן yasap – adăugă oile sau a adăuga turma. În cazul particular, numai Dumnezeu ştie unde vrea să-l adauge la vârsta dânsului.

În sensul acesta vă doresc tuturor să fiţi oi adăugate la turma lui Hristos, având pacea pe care numai El o poate oferi. Pacea o putem avea doar dacă îl urmăm pe Păstorul Nostru ascultându-i glasul (Ioan 10:4-5)

Stând cu un picior în pragul anului, doresc să vă dedic tuturor acest cântec deoarece am fost mulţi tulburaţi de toate mişcările realizate la nivel de Ţon, adică de turmă. Mesajul cântecului şi contextul în care a fost scris este unul special. Doamne dă pace tuermei Tale!

 

Iosif Ţon – Evanghelia Domnului Isus from Paşi spre lumină by Petru Lascău

Evanghelia Domnului Isus

Iubiți frați și prieteni,

În ultimele două luni s-a pornit o furtună neașteptat de puternică în jurul teologiei mele. Constat cu durere că pentru mulți această furtună este devastatoare. Unii mă consideră și mă prezintă ca pe un căzut de la credință. Alții mă declară eretic. Mulți dintre cei care s-au hrănit ani de zile cu predicile, cu cursurile și cu cărțile mele nu mai știu ce să creadă: Să le arunce la coș? Și ce să facă cu atâtea învățături prin care și-au format credința și gândirea? Unii chiar și-au exprimat teama că vor cădea de la credință.

 

Fratele Iosif încearcă să se explice from B a r z i l a i – e n – D a n by barzilaiendan

(contextul dialogului se găsește la pagina doctrinară)

A aparut primul eseu in care fratele Iosif Țon caută să-si justifice deruta teologica in care se afla.
Este suficient sa va spun ca Scot McKnight este unul din promotorii miscarii aiurite „emergent Church“, care sustine ca Biblia este o istorie despre adevar, dar nu Adevarul …  pe acesta trebuind să-L căutăm și să-L găsim fiecare dintre noi în parte, prin specificul experienței noastre personale. Deși spune că nu împărtășește învățătura acestui McKnight, dânsul pleacă de la o premiză care-l caracterizează pe acest om și care caracterizează mișcarea emergentă, premiză neîmpărtășită de crezurile evanghelice de până acum.
Așa cum v-am spus deja, o controversă cu fratele Iosif Țon este o ocazie de a învăța lucruri noi, chiar dacă nu suntem de aceeași părere. Profităm de ocazie pentru a învăța câte ceva și despre această înșelare modernă (sau post-modernă).

 

Nevoia anului 2010 from PERSPECTIVE CRESTINE by Ted (31.12.2010)

Este vorba despre nevoia de trezire spirituală!

Dorinţa după trezire spirituală cred eu stă atât la baza recursului la asanare morală şi spirituală al lui Vasilică Croitor în cartea sa „Răscumpararea Memoriei„ cât si la baza deciziei lui Iosif Ţon de a se alătura unei mişcări ca aceea a „Străjerilor”.

 

De ce cred că nici Cultul Baptist, nici AGA RVE n-au fost suficient de „inchizitoriali” cu Iosif Ţon from Vaisamar by Vaisamar (31.12.2010)

Am început de curând să audiez un curs audio despre inchiziţie. Ceea ce poate multă lume nu ştie este că numele temutei inchiziţii vine de la latinescul inquisitio, care înseamnă „cercetare”, „investigare”, „examinare”. Inchiziţia le oferea oamenilor şansa de a avea parte de un proces în care se puteau apăra.

În sens etimologic, aş spune că nici Cultul Baptist şi nici AGA RVE n-au fost suficient de inchizitoriali cu Iosif Ţon. Inchizitoriali au fost prezbiterienii din ani ’70 de care vorbeam recent într-o postare.

 

De ce cred că nici Cultul Baptist, nici AGA RVE n-au fost suficient de „inchizitoriali” cu Iosif Ţon « Methoughts, mefeats and medefeats from Persona by DanutM

Excelent argumentat, Emanuel. Si, repet, sa-l arda odata pe rug, ca sa stim o treaba.

 

Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei (01.01.2011) from România Evanghelică by Alin Cristea

http://rascumparareamemoriei.wordpress.com/2010/12/29/sondaj-decizia-aga

Dintre cele 350 de voturi exprimate pînă acum, 79% consideră decizia ca fiind incorectă și imorală, iar 12% o consideră corectă statutar, dar imorală.

 

Iosif Ţon în Ţara Minunilor from Vaisamar by Vaisamar (31.12.2010)

S-ar spune că de când a trecut la carismatici Iosif Ţon a intrat cu adevărat în Ţara Minunilor.

Se încheie un an. N-am reuşit să fac retrospectiva lui, aşa cum mi-aş fi dorit. Îmi rămâne ca sarcină pentru începutul celui viitor.

Afacerea „Iosif Ţon şi Străjerii” încă vremuieşte în blogosferă. Şi asta în principal din cauza lipsei unor lucruri care mi se par de bun simţ: comunicate oficiale judicios argumentate şi corect scrise.

Cei care mi-au urmărit blogul ştiu că am luat în trecut poziţii critice faţă de Iosif Ţon. Dacă scriu acum despre acest caz nu o fac fiindcă sunt îndrăgostit isteric de Iosif Ţon şi de teologia lui, ci fiindcă aşa îmi dictează principiile. Iosif Ţon nu este penticostal, deci nu scriu din solidaritate confesională. Nu e suficient de exact în ce scrie (iar lipsa acribiei mi se pare extrem de gravă), dar asta nu are importanţă aici.

 

Emanuel Conțac: Iosif Țon în Țara Minunilor from România Evanghelică by Alin Cristea

“Modul în care a fost tratat nu arată bine şi nici nu miroase bine. Toată situaţia îmi aduce aminte de un episod din Alice în Ţara Minunilor.

 

Ce-au făcut catolicii în ani ’70, când „i-a lovit” valul carismatic? from Vaisamar by Vaisamar

Citesc cu mult interes fragmente din cartea Perspectives on Spirit Baptism

Care este ideea cărţii?

Cinci teologi din cinci tradiţii diferite (baptistă, penticostală, carismatică, wesleyană, catolică) discută conceptul de „Spirit Baptism” (pe care îl las netradus).

Am citit introducere cărţii şi jumătate din expunerea teologului catolic. Sunt uluit de măiestria cu care au navigat catolicii chestiunea spinoasă a integrării acestei experienţe în complexa lor teologie!

 

 

Ce-au făcut catolicii în ani ’70, când „i-a lovit” valul carismatic? « Methoughts, mefeats and medefeats. from Persona by DanutM

Emanuel Contac ne ofera un alt exemplu recent de raportare coerenta la manifertarile carismatice – de data aceasta din spatiul catolic.

Ce ar fi sa mai invatam si noi, macar din cind in cind, de la altii. caci smerenia este semnul spiritelor mari.

 

De reflectat (27) – FOARTE IMPORTANT from România Evanghelică by Alin Cristea

Shifu (comentariu pe blogul lui Marius Cruceru în 31 decembrie 2010): “Erezia se stabilește în funcție de aspectele fundamentale ale unei dogme, nu în funcție de chestiunile de importanță secundară.”

Teofil Stanciu (comentariul pe blogul său în 29 noiembrie 2010): “Nu cred (…) că e neapărată nevoie să existe un singur punct de vedere, ci o viziune unitară (în care încap și opinii contradictorii) de ansamblu. La ortodocși există dogma (incontestabilă), teologumene (unde se negociază) și opinii teologice (de obicei individuale). Deci măcar în aspectele fundamentale ce țin de dogmă, cred că ar trebui să existe unitate, altfel nu se justifică apartenența la același cult.

 

Cîteva observaţii despre acţiunea “inchizitorială” de la RVE cu privire la Iosif Ţon şi scrisoarea deschisă a pastorului Mateaş de Bratca from Marius Cruceru by Marius David

Am observat că în ultimul timp blogosfera românească s-a inflamat puternic pornind de la o acţiune a AGA (Adunarea Generală a Acţionarilor) de la Radio Vocea Evangheliei.

S-au spus tot felul de lucruri, unii îi plîng de milă lui Iosif Ţon cum că suferă “iar” pentru Cristos (asta mi se pare la limita invectivei faţă de cei care au suferit în puşcăriile comuniste pentru credinţa lor…. dar n-am avut nici cu alte ocazii aşteptări mai mari de la cel care afirmă chestiunea că tot vorbim despre hermenutică ideologiza(n)tă), alţii, sub capacul ironiei de prost gust şi vrednică de idealuri mai înalte, propun arderea cărţilor lui Iosif Ton şi alte asemenea acţiuni. Simplă joacă de condei. Ştiu cum se face!

 

Reacții la Scrisoarea lui Mateaș Zidarul from România Evanghelică by Alin Cristea

Emanuel Conțac: “Am citit (deocamdată) scrisoarea în diagonală şi, ca regina Victoria, n-am putut spune la final decât „We are not amused”. […] Asupra scrisorii pastorului Mateaş sper să pot reveni într-una din zilele următoare.”

Alin Cristea: “Ce ne-am face dacă cel puțin JUMĂTATE dintre foștii studenți ai Universității Emanuel s-ar trezi să scrie o scrisoare deschisă cică “într-o atitudine deschisă, polemică și principială”?

Deschisă? Polemică? Principială?

OF, OF!

Om mai vedea dacă așa e…”

 

Joacă din condei la cumpăna dintre ani. Una simplă, cum ar zice Marius Cruceru … from Frică şi cutremur by Dyo

Marius Cruceru cataloghează într-o postare pe blogul său reacţiile unora, între care cu delicateţe îl viza şi pe subsemnatul, drept “simplă joacă de condei” ( O puteţi citi AICI. ). Se înţelege, este vorba de reacţiile care nu îi conveneau domniei sale, cele care nu aplaudă cu simţ de răspundere tot ce iese din condeiul liderilor baptişti împotriva lui Iosif Ţon. Naivităţile unui păstoraş de ţară – alminteri poate fi o persoana cat se poate de onorabila, nu il cunosc – sunt recomandabile, sunt coerente, gândite şi de bun gust, doar pentru că, în spiritul vremilor de mult apuse, înfierează cu indignare derapajul marelui duşman al baptismului românesc.

Da, Iosif Ţon este un duşman; la fel şi carismaticii. Să ne fie clar. Iată ce spune Adrian Mihai Mateaş în scrisoarea sa, negru pe alb (sublinierea îmi aparţine):

În cartea mai recenta, „Misticism si crestinism autentic” de care se plânge Ton, pe care recunosc ca n-am citit-o înca, dar o voi procura cât de repede, însa citind si alte carti ale lui Pop si cunoscându-i deci stilul, cred ca Timotei Pop face ce stie el mai bine, trage cu „mitraliera” în toti dusmanii baptistilor, recte crestinilor autentici.

 

Declaraţie de uimire a baptiştilor români faţă de (aparent) fraţii lor penticostali from Frică şi cutremur by Dyo

Adevărul a ieşit în sfârşit la lumină. Necosmetizat, limpede ca cristalul, rece, nemilos. Iată cum este văzută relaţia dintre baptişti şi penticostali de către un pastor de la ţară din România. Nu-l învinovăţiţi: el a avut curajul să spună tuturor, cu sinceritate, ceea ce destui lideri baptişti doar cugetă în taină …

Este vorba, din nou, despre acea scrisoare a pastorului Mateaş, pe care Marius Cruceru o cadoriseşte prietenilor săi penticostali, în prag de An Nou. Luaţi de aici (sublinierile îmi aparţin):

Perfidia acestei erezii crestine (cea carismatică, nota mea), consta în faptul ca miscarea penticostala a început în biserici neoprotestante foarte bune si sanatoase din punct de vedere doctrinar. Probabil ca cei mai afectati de penticostalism au fost baptistii, în România acest lucru fiind de notorietate. Deoarece penticostalii se aseamana foarte mult cu baptistii, împrumutând de la acestia doctrina si sistemul de închinare aproape integral, ei au aparenta unui cult evanghelic sanatos. Dupa circa un secol de existenta (în România au cu ceva mai putin de un secol) penticostalii formeaza un cult si biserici recunoscute si respectate în plan social. Vrând-nevrând, noi baptistii convietuim cu ei si, mai mult sau mai putin, ne toleram reciproc si ne consideram frati crestini.

 

2010 – UN AN FIERBINTE: IOSIF ȚON ȘI STRĂJERII from Popas pentru suflet by cristianionescu

Când credeam că ne-ajunge o pacoste, a venit una mai mare. Chiar la sfârșitul anului. Dacă în primul caz, m-a deranjat lipsa de atitudine responsabilă din partea celor demascați în ”Răscumpărarea memoriei”, de data aceasta am fost revoltat de atacurile nemiloase, lipsite de orice fel de rezerve împotriva Străjerilor și, mai ales, împotriva pastorului Iosif […]

 

Istoria evanghelică necosmetizată (9) from România Evanghelică by Alin Cristea

Petru Lascău: “Pentru că nu am acceptat să plătesc câte $60.00 pentru fiecare predică am fost scos din program [RVE]. Predică altcineva care are şi poate să dea banii aceştia. Nu este vorba de nici un atac împotriva nimănui, şi nici de egalitate de participare între cele trei culte, şi nici de democraţia uzitată de acest comitet local. Alte interese decât cele ale Alianţei sunt la mijloc, şi ele au funcţionat şi în decizia de la Suceava. Păcat!

 

Ce învățăm din experiența fraților din America?

from B a r z i l a i – e n – D a n by barzilaiendan

(contextul dialogului se găsește la pagina doctrinară)

În urma evenimentelor dela sfârșitul anului trecut, preocupările baptiștilor din Romania trebuie să acopere și studierea unor precedente din experiența fraților lor din alte țări. Iată o foarte interesantă relatare despre relațiile baptiștilor(din Southern Baptist Convention, cu care se aseamănă și asociază foarte mult baptiștii români)cu bisericile pentecostale

 

23 răspunsuri

  1. Domnule Ton, pai asta se intimpla cind un „credincios” se hraneste cu cuvintele omului in cazul de fata cu ale dv, Iiata dece zic, „a fi credincios este diferit de a fi un copil al lui Dumnezeu” poti fi credincios unei doctrinne precum a fost cea pe care o propavaduiati intrecut inainte de a fi luminat. Acum si credinciosii care se hraneau cu ce debita=eti fie ca vine dupa aceastta hrana care nu a tinut si nu tine de foame, fie ca va abandona ce i-ati invatat in trecut. Este trist ca sint atitia care se numesc crestini dar care nu au ca sursade hrana sufleteasca Cuvintul. Credeti ca dv, ati fost sindurul caruia Dumnezeu ii descopere ceva din Cuvintul Lui? ei bine, scripptura ne arata ca oricare a fost nascut din nou are duhul lui Dumnezeu. Si apoi Scriptura unui copil al lui Dumnezu ii va fi suficienta hrana pentru a creste in cunoasterea Domnului Hristos.

    I would be gllad to receive some fee back from you

    John

    Apreciază

  2. Cînd va veni Mîngîietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi dela El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare.

    Apreciază

  3. dumitru muresan | Răspunde

    un om ca fratele Ton sa facă un astfel de soc pentru mulți si eu sunt șocat.
    (…) Citiți evrei cap.10-26. Vă doresc un an plin de belșug spiritual al adevărului.

    Apreciază

    1. Domnule Muresan,

      Cum adica , cel nascut din nou mai pacatueste cu voia? pai daca este nascut din nou toate cele vechi s-au dus toate sint noi. As vrea sa spun ca,” nu este un rascumparat al Domnului Hristos cel care pacatueste cu voia. Ap Pavel spune in romani,” pacatul sa nu mai domneasca in trupu;l voastru muritor. Cu alte cuvinte voi , care voi? voi in care Dumnezeu a facut nasterea din nou a adus cu ea o transformare. In ce consta aceasta transformare? in preocupari noi in sentimente noi in aspirati noi si cite as mai putea sa enumar aici. Toate acestea sint roade a le firi noi din Dumnezeu. Acum sa-mi fie ingaduit sa spun,” daca umblam dupa oameni ei la un anumit timp ne va adyce dezamagiri” daca umblam dupa Mintuitorul El este sigur care nu dezamageste. Poti avea scoli teologice, o vorbire elogventa si totusi sa nu ai nimic comun cu Domnul Hristos.

      Sa aveti o zi binecuvintata

      Apreciază

  4. […] lui Iocan (rasvancristian) 45. Şi baptiştii proorocesc … Atenţie maximă! (dyobodiu) 48. Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII) (istorieevanghelica) 52. Sondaj – decizia AGA (rascumparareamemoriei) 56. O Biserica […]

    Apreciază

  5. John 15:26  Când va veni Mângâietorul, pe care-L voi trimite de la Tatãl, adicã Duhul adevãrului, care purcede de la Tatãl, El va mãrturisi despre Mine.

    John 14:17  ºi anume, Duhul adevãrului, pe care lumea nu-L poate primi, pentru cã nu-L vede ºi nu-L cunoaºte, dar voi Îl cunoaºteþi, cãci rãmâne cu voi, ºi va fi în voi.

    John 7:39  Spunea cuvintele acestea despre Duhul, pe care aveau sã-L primeascã cei ce vor crede în El. Cãci Duhul Sfânt încã nu fusese dat, fiindcã Isus nu fusese încã proslãvit.

    Nu citesc ca Duhul va descoperi lucrurile viitoare. Lucrurile viitoare ne sin aratae in Sfinta Scriptura.

    Apreciază

    1. Iti mai lipseste un lucru sa citesti John 16:13

      Apreciază

    2. Daca nu te superi poti continua sa citesti si John !16:14,15

      Apreciază

  6. John 16:13  Când va veni Mângâietorul, Duhul adevãrului, are sã vã cãlãuzeascã în tot adevãrul, cãci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, vã va descoperi lucrurile viitoare.

    Asa este, dar sa nu uitam ca Scriptura nu era incheiata. Daca as acepta ca si astazi cineva care este credincios mai are revaelatii as demostra ca Scriptura nu sa incheiat. Cu alte cuvinte ce a avut Dumnezeu de spus fiinti umane sa incheiat cu cartea Apocalipsei. Iata de pilda ce citim;

    Revelation 22:19  și dacã scoate cineva ceva din cuvintele cãrții acestei proorocii, îi va scoate Dumnezeu partea lui de la pomul vieþii și din cetatea sfântã, scrise în cartea aceasta.

    Asa ca putem sa zicem noi ca Dumnezeu ne vorbeste in mod deosebit, dar Scriptura este destul de clara in aceasta privinta.Sa nu scoti si sa nu adaugi.

    Apreciază

  7. Fapte 2:39 Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri, şi pentru toţi cei ce sînt departe acum, în oricît de mare număr îi va chema Domnul, Dumnezeul nostru.

    Apreciază

  8. Acts 2:38  „Pocãiþi-vã”, le-a zis Petru, „ºi fiecare din voi sã fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pãcatelor voastre; apoi veþi primi darul Sfântului Duh.
    39  Cãci fãgãduinþa aceasta este pentru voi, pentru copiii voºtri, ºi pentru toþi cei ce sunt departe acum, în oricât de mare numãr îi va chema Domnul, Dumnezeul nostru.”

    Am dat si versetul de mai sus, ca sa avem o privire deansamblu mai pe larg.Nu stiu la ce faci referire. La pocainta, la botez sau la primirea duhului sfint?

    Sa le iau pe rind,1)Pocainta nu poate veni daca mai intii omul nu a fost adus la viata(spirituala) efeseni, voi erati morti in pacatele voastre…Deci un om ca sa se pocaiasca trebuie inviat de Dumnezeu. Dece? pentruca in starea lui de mort spiritual nu is va vedea nici-o data starea in care se afla.2) Botezul, ah acest act care face ravagi printre crestini. In fond ce este botezul? este o trecere de pe un tarim pe altul. Ca sa ma explic este dela Iudaism pe vremea aceia si acumla noua era cea crestina pe care Mintuitorul o aducea odata cu venirea Lui. sau paginii care erau mintuitio trebuia sa treaca prin acest act public al botezului dela paginism la cresinism.3)Daru duhului sfint. Si acest dar a facut si face si astazi mari ne intelegeri printre credinciosi. Scriptura ne spune ca darul duhului sfint vine ca urmare a credintei care si ea la rindul ei a fost un dar al Lui Dumnezeu. Vezi efeseni 2-8.asa ca nu este ceva pentru care trebuie insistat. Este un dar ne meritat in urma altui dar al credintei.Ce rol are el in viata celui credincios? de al trezi oridecite ori calca strimb in viata. Cu alte cuvinte il instinteaza de ispita prilejul de pacatuire ca sa il preintimpine.

    Iata ce fagaduinta este pentru ei, noi azi si pentru copii npstri. Cind nu esti mintuit esto=i departe de Dumnezeu.Si iata ca este o chemare pe care o face Dumnezeu si tot El este cel ce da acele daruri decare am spus mai sus.

    Sa ai o zi binecuvintata

    Apreciază

  9. Mutumire. Foarte frumos scris. Dumneata nu esti departe…. dar citind la 1Cor.2;4,5 sau 4:20 Pavel doreste ceva mai mult de la noi. Si Domnul Isus o arata asta la Marcu 16;16,17,18. La Luca 18;8 Domnul Isus are o intrebare. Pot eu sau tu raspunde la aceasta intrebare? Se vad semnele credintei in viata noastra? Sau doar vorbe? Si chear daca s-ar manifesta conform: 1Cor 13 nu suntem nimic. Poate ar trebui sa mai meditam. Dumnezeu sa aiba mila.

    Apreciază

  10. Corinthians 2:4  ªi învãþãtura ºi propovãduirea mea nu stãteau în vorbirile înduplecãtoare ale înþelepciunii, ci într-o dovadã datã de Duhul ºi de putere,

    Sigur ca toti cei care sint nascuti din nou au duhul lui Dumnezeu. Sa nu uitam ca Dumnezeu avea ceva deosebit de facut cu Pavel in lucrarea Lui.A fost unicul caz in care Domnul Hristos s-a descoperit in mod dramatic lui. Dovada de care Pavel o da si pe care orice copil al lui Dumnezeu este de a trai o viata spre slava lui.

    1 Corinthians 4:20  Cãci Împãrãþia lui Dumnezeu nu stã în vorbe, ci în putere.

    In definitiv ce este imparatia lui Dumnezeu? ea se coborise pe pamint era printre oameni Era Domnul Hristos. Cind vorbim de putere este tot una cu a avea o viata plina de dovezi ca traim spre slava Lui.Mincarea si bautura este pentru cel credincios mijlocul de egzistenta temporala aici pe pamint. cel credincios maninca ca sa traiasca nu traieste ca sa manince. Cu alte cuvinte preocuparea lui este trairea unei vieti spre slava lui Dumnezeu

    Ma opresc putin la 1 Corinteni 13. Locul acesta sa ne fie un loc de meditatie zilnica. Daca un credincios nu are dragoste este un semn de intrebare daca este copil al lui Dumnezeu. Este o intrebare daca Dumnezeu a facut acea lucrare a nasteri din nou in viata lui.Nu stiu dece ai dat acest loc? locul asa cum am spus este de dorit la reflectie zilnica. dar iat ce citim in Romani 5-5. daca ducem lipsa de ce se spune in acest verset inseamna ca nu a fost lucrarea facuta in inima noastra. El Dumnezeu, toarna nu picura. Psalmistul spune;”paharul meu este plin de da peste el” dece? pentruca Dumnezeu este plin de dragoste.

    Numai binecuvintari

    Apreciază

  11. Intr-adevar poate ca lucrarea a fost facuta (trecut) umplut, dar noi stim ca oricat de plin ar fi un vas daca folosesti si nu mai reumpli se termina. Matei 25:8. Iar Pavel le vorbeste corintenilor la 1Cor 13 despre lucrul acesta ca unora care au fost sfintiti deci nascuti din nou, 1Cor 1:2 deci umpluti odata conf:Rom 5;5 Da Dumnezeu este plin de dragoste dar, este conditionat.1Cor 12:31 Umblaţi dar după darurile cele mai bune. Şi vă voi arăta o cale nespus mai bună. Domnul are lucruri mai marete pentru noi dar la noi este cheia sa deschidem sau nu. Altfel Romani 11:29 nu ne iarta. Căci lui Dumnezeu nu-I pare rău de darurile si de chemarea facuta.Iar Ieremia 7:4 este foarte concret in privinta asta.

    Dumnezeu să aibă milă de noi şi să ne binecuvinteze,să facă să lumineze peste noi Faţa Lui. Amin

    Apreciază

  12. Draga Virgil,
    Sti ca Mintuitorul vorbea in pilde si noi trebuie sa facem asemanari cu caracter pamintesc dar care sa ne infatiseze intelesul spiritual.dumnezeu cind naste un copil al lui din nou nu-l naste nici rahitic si nici nu-l lasa sa se creasca el de capul lui. Ce zici daca un bebelusi ar fi lasat de unul singur. Sar desvolta el> ei bine, tot asa stau lucrurile si la modul spiritual. Dumnezeu ne are in atentia Lui continua si daca paharul se va goli dintrun motiv sau altul El este gata sa toarne imediat la loc,adica sa-l umple din nou. As vrea sa luam seama ca in Biserica(adunare) sint vase de cinste si de ocara. Asa spune Cuvintul

    2 Timothy 2:20  Într-o casã mare nu sunt numai vase de aur ºi de argint, ci ºi de lemn ºi de pãmânt. Unele sunt pentru o întrebuinþare de cinste, iar altele pentru o întrebuinþare de ocarã. Deci este bine sa stim ca Apostolul vorbea intr-o adunare unde nu toti erau nascuti din nou. Este foarte adevarat ca cei ce sint ai Domnului Hristos cauta tot timpul sa placa stapinului lor. Nu este niciun dubiu ca robul nu face ce vrea el ci ce ii spune ca porunca stapinul lui.Viata celui rascumparat aici pe pamint este asa cum am mai spus, o preocupare zilnica de a multumi pe Stapinul lui.Este foarte adevarat ca uneori ca copil al domnului o cam luam razn. Dar tot atit de adevarat este ca Dumnezeu tatal nostru aplica disciplina pentru a ne corecta.

    O zi binecuvintata.

    Apreciază

  13. Dar ce zici daca un bebelus oricat de sanatos s-ar naste dar, ar fi hranit numai cu lapte bucatele tari nesuportandu-le cum s-ar maturiza?

    Apreciază

  14. Pai ce sa zic, inseamna ca ar avea un parinte iresponsabil. parintele care este responsabil de cresterea copilului stie cind sa-i administreze mincarea progresiva pina va ajunge sa o suporte pe cea tare. In niciun caz Dumnezeu Tatal nostru nu ne va lasa de capul nostru. El ne creste se ocupa de noi ca sa crestem. Atentie, sa ne aduca la stare de maturitate adica sa ne faca asemenea Fiului Sau prea iubit.Pavel ii spune tinaru;ui Timotei sa nu puna privigetori sau diaconi sau prezbiteri dintre cei intorsi la Dumnezeu de curind. Cu alte cuvinte dintre cei ne crescuti , ne ajunsi la maturitate.Din nou, nu avem deaface cu un Tata iresponsabil. Pe viata mea zice Domnul. Ce inseamna asta, pe viata Mea? ca sa obligat fata de El insusi ca sa duca la bun sfirsit ce a inceput in cel nascut din nou. Cu alte cuvinte la maturitate. Cind cei rascumparati il vor intilni pe Mintuitorul pe nori cerului ei vor fi ca El. Dece? pentruca il vor vedea asa cum este.

    O zi binecuvintata

    Apreciază

  15. Ioan 21:15,16,17 Aici se gasesc trei categorii ce au nevoie de hrana: mielusei, oite si oi. Pentru fiecare categorie in parte Petru trebuie sa aiba grija necesara. Se intampla ca uneori oile sa manance din hrana mieluseilor asta nu e nici o problema, dar daca mieluseii s-ar putesa sa manance din hrana oilor sigur s-ar ajunge la probleme. Hrana e buna dar e prea tare. La fel se intampla si pe cale spirituala s-ar putea sa fim hraniti tot cu lapte 1Petru 2:2 scrie: şi, ca nişte prunci născuţi de curînd, să doriţi laptele duhovnicesc şi curat, pentruca prin el să creşteţi spre mîntuire. Dar apoi sigur se trece la o hrana mai tare iar mieluseii (toti cei obisnuiti doar cu lapte sa reactioneze): „hrana asta nu e buna deloc, asa buna a fost inainte asa bun a fost laptele ce l-am primit de ce te-ai schimbat de ce nu continui tot asa, ce sa mai credem despre tine vrei sa ne omori, nu ne mai place de tine si sigur traind in democratie putem sa ne scapam forte usor pe baza votului democratic.?”
    Dar la Evrei 15:12 5:12 Pavel doreste maturitate: În adevăr, voi cari de mult trebuia să fiţi învăţători, aveţi iarăş trebuinţă de cineva să vă înveţe cele dintîi adevăruri ale cuvintelor lui Dumnezeu, şi aţi ajuns să aveţi nevoie de lapte, nu de hrană tare.
    Şi oricine nu se hrăneşte decît cu lapte, nu este obicinuit cu cuvîntul despre neprihănire, căci este un prunc.
    Asa ca parintele este responsabil de cresterea copilui dar trebuie sa treaca printr-o perioada de criza de acomodare si totul va reveni la normal. Este una sa ti se spuna ceva despre un lucru si alta tu insuti sa traiesti acel lucru.
    Mult har si pace!

    Apreciază

  16. draga Virgil,

    Mieluselul nu va raminea mielusel. Nici mielul nu va raminea miel. Ei vor parcurge aceste etape de crestere pina vor ajunge oii la maturitate.Tot asa este si cu cei nascuti din nou. Ei nu vor ramine bebelusi. Numai in cazul ca nu maninca. Ce sa manince cel nascut din nou? negresit hrana potrivita cu virsta lui . Ce fel de hrana este vorba ca el sa manince? vorbind la modul spiritual. Avem Cuvintul vieti Scriptura. Cei mai multi se hranesc cu ce spune pastorul sau predicatorul. Nu este rau, dar in hrana aceia poate fi si ceva care nu hraneste. adica pus dela om. Deci pina la urma degeaba am mincata ca ea este lipsita de nutritivul care duce la crestere.Domnul Hristos spune aceste cuvinte<" cine ma maninca pe Mine are viata. Si adaoga," Eu am venit ca oile mele sa aiba viata si inca din belsug. Nu mai dau locurile consider ca iti sint familiare.

    Dar la Evrei 15:12 5:12 Pavel doreste maturitate:

    Asa este ca orcie parinte doreste ca copilul lui sa creasca in mod armonios si sa ajunga la maturitate.Mincarea ne este data. Ce trebuie sa facem? sa o lom si sa o mincam(ma refer la Cuvintul lui Dumnezeu care ne este singura hrana care contine, vitamine proteine si toate ingredientele de care corpul nostru are nevoie sa se desvolte in mod armonios.
    Fiecare copil al lui Dumnezeu is cunoaste sursa de hrana si daca anul acesta care a trecut a crescut sau a ramas pe loc. Este un proces de crestere continu pina la maturitate si mai depare la desavirsire.Daca stam la lapte nu vom putea sa asimilam bucatele tari. Dar este aici si o intrebare. Doresc eu sa ajung la maturitate? atunci pun mina si maninc din Cuvint ca sa ma desvolt. Nu ramin numai la ce mi se da la biserica(adunare) Pastorul poate fi limitat oricita scoal;a ar avea el teologica. Sa nu uitam ca Duhul este acela care da viata.

    O zi binecuvintata

    Apreciază

  17. Amin! Amin Amin! Asa este Pavel a primit evanghelia direct de la Dumnezeu, dar tot el spune la Fapte 2:23 Numai, Duhul Sfînt mă înştiinţează …….. Domnul sa te binecuvinteze si sa ne ajute sa ajungem acolo unde ne-am pornit. Filip. 2:12 Un an binecuvantat cu Domnul!

    Apreciază

  18. La fel si pentru tine

    Apreciază

  19. […] Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII) — 21 comments […]

    Apreciază

  20. […] Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII) […]

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.