O analiza interesanta a ceea ce s-a intamplat noaptea trecuta la concursul Eurovision gazduit anul acesta de Danemarca. Personal am ramas surprins de evolutia votului, desi ma gandeam ca se promoveaza o anumita directie, precum si de faptul ca Romania a acordat 8 puncte Austriei. Un alt lucru pe care l-am remarcat a fost faptul ca majoritatea tarilor au folosit un tipar asemanator de repatizare a notelor mari (8,10,12), iar rezultatul votului a adus un capital de imagine pentru femeia-barbat. De retinut din acest articol si faptul ca Teofil evidentiaza foarte bine impactul psihologic si cel ideologic al rezultatului votului.
(Sursa)
Mărturisesc păcatul de a fi stat treaz până târziu după miezul nopții pentru a afla cine are să câștige premiul Eurovision. Că nu e un premiu important pentru muzică e deja stabilit. Dar acest trofeu asigură o vizibiltatea deosebită de-a lungul și de-a latul Europei.
Europa ema(n)ci(p)ată și-a ales drept câștigătoare femeia cu barbă – sau, mai precis, un bărbat care se vrea femeie. La nivel simbolic, mesajul este foarte puternic. Și eu cred că simbolurile contează într-o lume atât de vizuală ca a noastră.
Însuși faptul că ești silit să o privești este deja un mare punct marcat, fiindcă, dacă și alții seamănă cu mine la reacții, apariția tovarășei respective mi s-a părut caricaturală. Dar încoronarea ei o impune ca fiind serioasă.
Dar, la nivel de simbol, nu pot ignora mesajul pe care l-a transmis învigătoarea de la Eurovision: „We are unstoppable!”. Sigur nu se referea…
Vezi articolul original 347 de cuvinte mai mult











