ISAAC NEW TON
CIRCA 1710S-1720S
KEYNES MS 8, KING’S COLLEGE, CAMBRIDGE
Articolul 1. Existã un singur Dumnezeu Tatãl veşnic, omniprezent, a tot cunoscãtor, a tot puternic, creatorul cerului şi pãmîntului, Mediator între Dumnezeu şi Om, Omul Isus Cristos.
Articolul 2. Tatãl este invizibilul Dumnezeu pe care nici un ochi nu l-a vãzut sau îl poate vedea. Celelalte fiinţe sunt uneori vizibile.
Articolul 3. Tatãl îşi are propria viaţã şi a acordat fiului a avea propria sa viaţã.
Articolul 4. Tatãl este a tot cunoscãtor şi din-tot-deauna ştiinţa se aflã în propriul sãu sîn, şi comunicã cunoştinþe despre lucruri viitoare lui Isus Cristos şi nimeni în cer sau pe pãmînt sau sub pãmînt nu este vrednic de a primii cunoştinþe despre lucruri viitoare în mod direct de la Tatãl cu excepţia Mielului. Şi în consecinţã depoziţia lui Isus este Spiritul Profeţiei şi Isus este Cuvîntul sau Profetul lui Dumnezeu.
Articolul 5. Tatãl este imobil, nici un loc nu poate deveni mai gol sau mai plin cu el decît este prin eterna necesitate a naturii. Toate celelalte fiinţe sînt mobile dintr-un loc în altul.
Articolul 6. Orice cult (rugãciune, preþuire sau adoraþie) care a cuvenit tatãlui înnainte de apariţia lui Cristos continuã sã i se cuvinã lui. Cristos nu a apãrut ca sã diminuieze cultul tatãlui sãu.
Articolul 7. Rugãciunile sînt cele mai efective cînd se adreseazã tatãlui în numele fiului. Articolul 8. Noi trebuie sã reîntoarcem mulţumiri doar tatãlui nostru pentru cã ne-a creat şi ne-a dat de mîncare şi vestimente şi alte binefaceri ale acestei vieţi şi orice lucru pentru care noi îi reîntoarcem mulţumiri, sau dorim ca el sã facã pentru noi, îl rugãm numaidecât în numele lui Cristos.
Articolul 9. Nu este necesar sã ne rugãm lui Cristos sã intervinã pentru noi. Dacã ne rugãm la modul corect tatãlui el va interveni.
Articolul 10. Nu este necesar pentru salvare sã ne adresãm rugãciunile noastre nimãnui decît tatãlui în numele Fiului.
Articolul 11. A da numele Domnului Îngerilor sau Regilor nu contrazice prima prouncã. A da cultul Dumnezeului Evreilor la Îngeri sau la Regi contrazice. Semnificaţia poruncii este: Tu nu vei adora alt Dumnezeu decît pe mine.
Articolul 12. Pentru noi este un singur Dumnezeu Tatãl de la care sunt toate lucrurile şi noi înşine, şi un singur Domn Isus Cristos de la care sînt toate lucrurile şi noi suntem. Adicã, urmeazã sã adorãm doar tatãl ca Dumenezeu Atotputernic şi pe Isus doar ca Domnul Mesia (Unsul), marele Rege, Mielul Dumnezeului care a fost sacrificat şi cu sângele sãu ne-a rãscumpãrat şi ne-a fãcut Regi şi Preoţi.
Tradus de Victor D. Boantza
The Newton Project Canada: www.isaacnewton.ca
[…] Isaac Newton: dousprzece articole despre Dumnezeu şi Cristos […]
ApreciazăApreciază